Coachen is het begeleiden van een proces, waarin gedragsverandering bij iemand leidt tot het vergroten van het zelfbewustzijn,  persoonlijke groei en zelfvertrouwen. 

 In welke situaties kan coaching je helpen?
* als je iedere keer in dezelfde situatie vast komt te zitten, bv relaties die verbroken worden, conflicten met leidinggevenden;
* geen keuzes kunnen of durven maken ten aanzien van studie of werk;
* bij een reorganisatie op je werk en je functie komt te vervallen;
* je hebt aanhoudend verdriet na een intense ervaring, bv verlies van je baan, verlies van een naaste of een verhuizing;
* je hebt een chronische ziekte, waardoor je niet meer alles kunt wat je graag wilt;
* je zit al een tijd "niet lekker in je vel";
* je hebt een burn out of zit tegen een burn out aan;
* en nog veel meer situaties!

Als coach vind ik het belangrijk, dat ik zonder oordeel ben en jou centraal stel in de sessies! 

Hoe doe ik dat?

Het coachtraject in het kort:
1) vraagverheldering;
2) ontdekken: wie ben ik en wat doe ik;
3) dromen: wat wil ik;
4) doen: hoe doe ik dat;
5) rapportage en evaluatie.

Tijdens de sessies gebruik ik diverse method(iek)en en coachingstools, al naar gelang de situatie en jouw behoefte. Vaak krijg je huiswerkopdrachten mee, die je uit werkt. Zo leer je ook oefeningen, die je in een later proces weer zelf kunt gebruiken (als je bijvoorbeeld weer in een onwenselijke situatie dreigt te komen). 

Ik krijg terug van mensen dat ik een bepaalde rust uitstraal en ook dat ik analytisch ben. Ik accepteer niet zomaar wat je zegt en wat je inbrengt: ik zal doorvragen en terugpakken op wat eerder is besproken. Dat is om je te spiegelen, om jou uit je eigen patronen en denkwijze te halen.

Aan het einde van het traject krijg je een verslag van hetgeen je doorlopen hebt. De ervaring leert namelijk, dat er veel met je gebeurt en dat je niet alles onthoudt. In het verslag kun je je eigen proces teruglezen, als je het even niet meer weet. 

In mijn optiek is beweging een wezenlijk onderdeel van in je kracht komen, namelijk letterlijk sterker worden. Daarom zal minimaal één van de sessies bestaan uit een wandelsessie. 

WANDELCOACHING
Buiten zijn in de natuur, metaforen gebruiken en de natuur als symboliek gebruiken. Weers- omstandigheden gebruiken om energie van te krijgen of weerstand ervaren: vrieskou, regen, wind of juist het zonnetje? Laat je spiegelen door de natuur.
Fysiek in beweging komen, zet het mentale proces ook in beweging. Tegelijkertijd genieten van de prachtige omgeving, waarin ik woon: het Leudal. Dat is werken met een gouden randje voor de coach en de coachee!

Resultaat

* grotere zelfkennis;
* helderheid over je kwaliteiten en capaciteiten;
* bewust zijn van wat bij jou past en wat jij wil;
* sneller herkennen van signalen;
* beter in staat bewuste keuzes te maken;
* keuzes maken die jou ten goede komen!

Kortom:
* een grotere weerbaarheid; 
* meer zelfvertrouwen en plezier in wat je doet;
* meer zelfvertrouwen in hoe je het doet; 
* sneller herkennen van signalen; 
* beter in staat bewuste keuzes te maken;
* keuzes maken die jou ten goede komen!

Testimonials

Ik beschrijf hoe ik werk en wat ik belangrijk vind als coach, zodat jij je daar een beeld van kunt vormen. Voor jou, als coachee, gaat het over ervaren en beleven. Hieronder lees je hoe mensen mij als coach hebben ervaren.

Informatie aanvragen

In een informatief (vrijblijvend en kosteloos) gesprek kunnen we bespreken of mijn aanbod aansluit bij wat jij nodig hebt  én of jij een klik met mij ervaart.
Klik hier om naar de contactgegevens te gaan om een informatief gesprek aan te vragen.